Θεματική ενότητα: Εκπαίδευση-Κατάρτιση
Αρμόδιος Φορέας: ΕΠ ΕΔΒΜ
Περιγραφή:
Το αρχείο της 1ης Τροποποίησης της Πρόσκλησης
Μέχρι σήμερα, 27.000 εκπαιδευτικοί των «βασικών» ειδικοτήτων (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικών επιστημών, πληροφορικής) έχουν ήδη επιμορφωθεί για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε στη διδακτική πράξη, στο πλαίσιο προηγούμενων έργων του Υπουργείου Παιδείας. Με δεδομένο ότι, «κρίνεται σημαντική η πλήρης ένταξη και ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. στα προγράμματα σπουδών και στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική, προκειμένου να αναπτυχθούν ψηφιακές δεξιότητες (digital competences) και να παρέχονται ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε ψηφιακό περιεχόμενο, για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς (βλ. σχέδιο δράσης «Άνοιγμα της Εκπαίδευσης», ΕΕ)», υπάρχει άμεση και διατυπωμένη στο Ε.Π. ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση και ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αντικείμενο των προτάσεων έργων (πράξεων) είναι η συνέχιση και η μετεξέλιξη της παραπάνω ολοκληρωμένης επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στη διδακτική πράξη, η οποία είναι ευρύτερα γνωστή ως «Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.». Η μετεξέλιξη της επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. αφορά α) στην επικαιροποίηση και στον εμπλουτισμό του περιεχομένου επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., β) στην επέκταση της παραπάνω επιμόρφωσης σε όλους τους κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γεγονός που συνεπάγεται τη ριζική αύξηση του πλήθους των εν δυνάμει επιμορφούμενων εκπαιδευτικών και γ) στην ανάπτυξη και υλοποίησή της σε δυο επίπεδα γνώσεων και δεξιοτήτων, Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.) και Προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε.), ο συνδυασμός των οποίων θα οδηγεί στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που αντιστοιχούν στην ολοκληρωμένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση κι εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.). Ειδικότερα οι προτάσεις έργων (πράξεις) θα έχουν ως αντικείμενο:
i. την επιμόρφωση τριάντα χιλιάδων (30.000) εκπαιδευτικών σε γνώσεις και δεξιότητες Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. (εισαγωγική επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε., 36 διδακτικές ώρες),
ii. την επιμόρφωση πέντε χιλιάδων (5.000) εκπαιδευτικών σε γνώσεις και δεξιότητες Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. (προχωρημένη επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε., 42 διδακτικές ώρες και δράσεις «εφαρμογής στην τάξη»),
iii. την εκπαίδευση νέων επιμορφωτών, περίπου τριακοσίων (300), που θα γίνει σε ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, με στόχο τον εμπλουτισμό του υφιστάμενου Μητρώου Επιμορφωτών Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. προκειμένου να καλυφθούν οι παρούσες απαιτήσεις, ιδίως αναφορικά με την προσέγγιση νέων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και την πληρέστερη γεωγραφική κάλυψη στην επιμόρφωση,
iv. την πιστοποίηση των παραπάνω εκπαιδευτικών στις αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες Τ.Π.Ε. Επιπρόσθετα, θα υλοποιηθούν διαδικασίες πιστοποίησης βασικών δεξιοτήτων και γνώσεων ΤΠΕ (Α’ επιπέδου ΤΠΕ), καθώς η πιστοποίηση αυτή αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ. Για την υλοποίηση των πράξεων, θα αξιοποιηθούν ανθρώπινοι πόροι, υποδομές, συστήματα, καθώς και επιστημονικά εργαλεία που αναπτύχθηκαν στις προηγούμενες σχετικές Πράξεις [«Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη Διδακτική πράξη», Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013 (πχ. Μητρώο Επιμορφωτών Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., Μητρώο Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης, Μητρώο Κέντρων Πιστοποίησης, Πληροφοριακό Σύστημα Επιμόρφωσης – MIS, Σύστημα Πιστοποίησης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., Βιβλιοθήκη Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και σεναρίων Τ.Π.Ε. – ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, περιεχόμενο σπουδών και επιμορφωτικό υλικό)], ενώ θα είναι δυνατή η ανάπτυξη και εφαρμογή μεθοδολογιών και επιμορφωτικού υλικού για την υποστήριξη μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης. 1.2. O δικαιούχος θα πρέπει να λαμβάνει όλα τα μέτρα πληροφόρησης και δημοσιότητας που προβλέπονται από τους Καν. (ΕΚ) 1303/2013 και 1304/2013. Επίσης, θα πρέπει να αποδέχεται τη δημοσιοποίηση των στοιχείων του δικαιούχου, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 115 παρ. 2 και Παράρτημα ΧΙΙ του Καν. (ΕΕ) 1303/2013 και άρθ. 20 του Καν. (ΕΕ) 1304/2013. 1.3. O δικαιούχος οφείλει να τηρεί το σύνολο των κοινών δεικτών εκροών και άμεσων αποτελεσμάτων σχετικά με συμμετέχοντες σε πράξεις ΕΚΤ (Παράρτημα Ι Καν. 1304/2013), σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Κανονισμών της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020 αναφορικά με τη συλλογή και συγκέντρωση στατιστικών δεδομένων. Ειδικότερα, πρέπει να εξασφαλίζονται οι απαιτήσεις εγγραφής και αποθήκευσης δεδομένων σε ηλεκτρονική μορφή για κάθε πράξη, τα οποία είναι αναγκαία για την παρακολούθηση και την αξιολόγηση, σύμφωνα με το άρθ.125 παρ.2 δ και ε του Καν. 1303/2013. 1.4. Ο δικαιούχος οφείλει: (i) Για τους ωφελούμενους της πράξης, να εξασφαλίσει σύστημα συλλογής, επεξεργασίας, αποθήκευσης και μεταβίβασης δεδομένων συμμετεχόντων (microdata), οι απαιτήσεις του οποίου θα προσδιοριστούν με οδηγίες της ΕΥΔ, προκειμένου να διασφαλίζεται η ακρίβεια και η επάρκεια των δεδομένων των συμμετεχόντων και η έγκαιρη ενημέρωση του ΟΠΣ – ΕΣΠΑ με τα εν λόγω στοιχεία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 1303/2013 (άρθρο 125, παρ.2, στοιχεία δ & ε) και του Κανονισμού (ΕΕ) 1304/2013 (άρθρα 5, 19 και Παραρτήματα Ι & ΙΙ). (ii) Να τηρεί τις απαιτήσεις του Ν.2472/1997 και τα όσα ορίζονται από τις αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, σε ό,τι αφορά την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Τελευταία ενημέρωση: 06-11-2015 10:18