Η παρούσα Πράξη αποσκοπεί στην: Α) υποστήριξη του έργου της Μονάδας Στρατηγικού Σχεδιασμού (ΜΣΣ) του Ιονίου Πανεπιστημίου και ειδικότερα στην ενίσχυση της επιχειρησιακής του ικανότητας για τη διαμόρφωση, διαχείριση και παρακολούθηση σχεδίων στρατηγικής, την κατάρτιση επιχειρησιακού προγράμματος και συμφωνιών προγραμματικού σχεδιασμού με το ΥΠΑΙΘΑ καθώς και τη σύνταξη ετήσιων εκθέσεων επίδοσης και επιτευγμάτων, σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τη φυσιογνωμία του.
Βασικές δράσεις:
- □Οργάνωση - Λειτουργία και στελέχωση της ΜΣΣ
- □Καταγραφή υφιστάμενης κατάστασης του Ιδρύματος και ανίχνευση ευκαιριών στρατηγικής ανάπτυξης
- □Σχεδιασμός και διαμόρφωση νέου στρατηγικού σχεδιασμού
- □Εκπόνηση υποστηρικτικών μελετών
- □Ολοκληρωμένος έλεγχος και παρακολούθηση στρατηγικού σχεδιασμού
- □Λειτουργία Πληροφοριακού Συστήματος Μονάδας
- □Δράσεις διάχυσης και δημοσιότητας
Β) προώθηση της Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής μέσω της διαμόρφωσης κοινοτήτων μάθησης, καινοτομίας και συνεχούς
βελτίωσης του διδακτικού έργου στο Ίδρυμα. Για το σκοπό αυτό ιδρύθηκε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (Ι.Π.) Γραφείο/Κέντρο Υποστήριξης της Διδασκαλίας και της Μάθησης (Γρα.Δι.Μ./ΚΕ.ΔΙ.ΜΑ.). Με βάση το παραπάνω σκεπτικό αναπτύσσεται ο σχεδιασμός υποστήριξης της λειτουργίας του Γρα.Δι.Μ./ΚΕ.ΔΙ.ΜΑ του Ιονίου Πανεπιστημίου σε τέσσερις συνεκτικούς αλληλοσυμπληρούμενους άξονες: α. Δράσεις Ανάπτυξης και Υποστήριξης Γρα.Δι.Μ/ΚΕ.ΔΙ.ΜΑ, β. Αποθετήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και καλών πρακτικών, γ. Διαμόρφωση Κοινοτήτων Μάθησης για την Ανταλλαγή Καλών Πρακτικών καθώς και την Διεξαγωγή Επιστημονικών Ενεργειών, δ. δράσεις προβολής αποτελεσμάτων και ενημέρωσης.
Το Γραφείο/Κέντρο πρόκειται να διαμορφώσει τις απαραίτητες υποδομές για την υποστήριξη της Διδασκαλίας και της Μάθησης των Εκπαιδευτικών Κοινοτήτων στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Στα χαρακτηριστικά των σχεδιασμών ανάπτυξης ενσωματώνονται σύγχρονες διαγνωστικές μέθοδοι, όπως αναλύσεις PESTEL και SWOT καθώς και η ενσωμάτωση πολιτικών εξωστρέφειας και διασφάλισης της ποιότητας στον ευρωπαϊκό χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης. Στα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού αποθετηρίου και της πλατφόρμας εκδόσεων (π.χ. αυτοαρχειοθέτηση, διαδικασία αποδοχής, δημοσίευσης και ανάκτησης εκπαιδευτικού υλικού, αναφορές τρέχουσας βιβλιογραφίας προς τις ακαδημαϊκές μονάδες), ενσωματώνονται οι προδιαγραφές του Συνδέσμου Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ) αλλά και γίνεται χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα (πλατφόρμα Dspace & Open Journal Systems). Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο του Έργου, πρόκειται να ενταχθεί με άδειες χρήσης Creative Commons, πρόσφατο εκπαιδευτικό υλικό (πτυχιακές εργασίες, μεταπτυχιακές/διδακτορικές διατριβές καθώς και εκδόσεις/εκπαιδευτικοί πόροι του Ιδρύματος/ΒΙΚΕΠ, αλλά και υλικό από τις ειδικές συλλογές με καλλιτεχνικό εκπαιδευτικό έργο ή/και με ψηφιοποιημένο υλικό από την συλλογή της ΒΙΚΕΠ). Πρόκειται να αναπτυχθούν 3 σεμινάρια και 3 workshops με τη συμμετοχή υψηλού κύρους επιστημόνων, τα οποία θα βιντεοσκοπηθούν και μαζί με συναφές υλικό θα γίνουν διαθέσιμα. Επίσης, πρόκειται να διαμορφωθούν τέσσερις ευσύνοπτοι Οδηγοί με καλές πρακτικές (ένας αφορά στην προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ) και πρόκειται να γίνει έρευνα με
ερωτηματολόγιο για την καταγραφή του επιπέδου των ψηφιακών δεξιοτήτων και της υιοθέτησης καλών ψηφιακών πρακτικών κατά την μαθησιακή / εκπαιδευτική διαδικασία σε φοιτητές και μέλη ΔΕΠ όλων των Ακαδημαϊκών Μονάδων στο Ίδρυμα. Τέλος, πρόκειται να διαμορφωθεί σύγχρονη δίγλωσση ιστοσελίδα με όλα τα χαρακτηριστικά προσβασιμότητας και με παράλληλη χρήση και αξιοποίηση των μέσων κοινωνική δικτύωσης για την ενημέρωση όλων των μερών. Σε αυτό το πλαίσιο, πρόκειται να διεξαχθούν τρεις ανοικτές ημερίδες για την ανάπτυξη γόνιμου διαλόγου αλλά και να διαμορφωθεί υλικό προώθησης υψηλής αισθητικής (π.χ. logo, αφίσα).
Στο πλαίσιο της πράξης, περιλαμβάνονται, επίσης, δαπάνες μετακίνησης και προμήθειας εξοπλισμού
Επιστροφή